Mani Blauel Griekse biologische olijven en olijfolie
Mani extra virgin olijfolie en mezes van de familie Bläuel
Wild, rauw en authentiek is het Mani-landschap van de middelste en meest zuidelijke ‘vinger’ van het Griekse schiereiland Peloponnesos; de thuisbasis van het familiebedrijf Bläuel.
De baanbrekende pioniers Fritz en Burgi Bläuel emigreerden in 1978 naar Griekenland op zoek naar alternatieve vormen van leven en economie. Ze slaagden erin kleine boeren te overtuigen van de biologische olijventeelt en de regio Mani nieuw leven in te blazen door hoogwaardige olijfolie te exporteren. Met waardering, respect en liefde voor de mensen, voor het milieu en de kracht van authenticiteit, brachten ze het bedrijf in de loop van de jaren tot bloei.
Fruitige, Griekse Koroneike olijven en andere delicatessen
De inheemse Koroneike olijven vormen de basis voor de kostbare Mani olijfolies en mezes van de familie Bläuel. De Koroneiki is een kleine, stevige olijf die bekend staat om haar fruitigheid. Enkel volledig rijpe olijven worden met de hand geplukt en rechtstreeks in manden vervoerd naar de molen. Daar worden enkel de beste olijven voor de olijfolie gebruikt. In de eerste koude persing ontstaat vervolgens binnen enkele uren de hoge kwaliteit extra vierge olijfolie met fijne fruitige en milde smaak. Mezes zijn Griekse hapjes die vaak worden genoten in gezelschap van brood of fetakaas, eventueel met een glas wijn – voor puur Grieks genot.
Mani: vanuit het sociale hart, uit overtuiging ecologisch
Door de landbouwers effectief te laten profiteren van de voordelen van de biologische landbouw en de bijbehorende marktkansen, produceerde Mani de eerste biologisch gecertificeerde olijfolie van Griekenland. Onlangs heeft de onderneming de ‘Naturland Fair-certificering’ verkregen die de milieu- en sociale betrokkenheid op lange termijn van het bedrijf transparant en meetbaar maakt. Naturland is een wereldwijde organisatie voor de verdediging van de biologische landbouw van kleine producenten, die duurzaam en met respect voor het plaatselijke ecosysteem te werk gaan.
De betekenis van het logo van MANI
Een uil verstrengeld met olijfbladeren weerspiegelt de waarde van de producten. In de Griekse mythologie wordt de uil toegeschreven aan de godin van de wijsheid Athena. De uil diende bovendien al als een Oostenrijks handelsmerk. De olijfboom symboliseert vrede en welvaart. MANI is kort, duidelijk en modern en staat tevens voor de regio in het zuiden van Griekenland, waar het gelijknamige bedrijf 40 jaar geleden wortel schoot.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.